AXA Partners'ın otomotiv yardımının geleceğinde yer aldığı birçok yoldan biri hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz?
Yoldaki acil durumlar için yapay zeka destekli sanal aracımız MAX ile tanışın.
Teknoloji Sonunda Müşteri Beklentilerini Karşılıyor
Dünyamız geliştikçe, onu keşfetme, etrafta dolaşma ve bir yerden diğerine geçme yollarımız da gelişiyor. Bu bağlamda, teknoloji ve yenilikler otomotiv endüstrisini es geçmedi ve onu modern dünyanın en gelişmiş ve yenilikçi endüstrilerinden biri haline getirdi. Volkswagen, Mercedes-Benz ve Tesla gibi otomobil markaları, kişisel taşımacılığın modernizasyonuna muazzam katılımlarıyla tanınıyorlar. Akıllı veya yapay zeka kullanan arayüzlerin yanı sıra otonom sürüşe yönelik yenilikler, bu markaların teknolojik ilerlemelerini gösteriyor.
Bununla birlikte müşterilere gelişmiş hizmet araçları sunmaya istekli olan tek markalar otomobil markaları değil. Son yıllarda, yapay zeka yol yardım hizmet endüstrisinde öne çıktı. Otomobillerin konforu ve teknolojileri geliştikçe ihtiyacı olan sürücülere daha hızlı ve daha iyi bir rahatlama sağlamak için yol yardımı da beraberinde gelişiyor. Bu değişiklik, yol yardım sağlayıcılarını derinden etkiledi. Şimdilerde, nihai müşteri beklentilerinin, endüstri üzerindeki sonuçlarına tanık olabiliyoruz.
Yapay zeka gerçekten de yardım sürecindeki birçok adımda faydalı olabilir. Müşteriden gelen ilk çağrının alınmasından hasar dosyasının kapanmasına kadar verimliliği artırabilir.
Yol yardımında zamanında ve empatik bir tepkinin önemi
Yol yardımı, müşterilerini ve nihai müşterilerini aniden strese sokan günlük olaylarla sıklıkla karşı karşıya kalan tuhaf bir sektör. Yol kenarındaki bir kaza durumunda, her kişi sorunlarına hızlı bir çözüm bulmak istediği kadar onlara bu çözümü sunacak kişilerin bilgili olmasını ve empati göstemesini de istiyor. Zamanında yanıt, müşterilerin bir yol yardımı sağlayıcısından beklediği ilk şey.
Çağımızda iletişimdeki gelişmeler sayesinde, sohbet robotları ve konuşma yapay zekası gibi yeni teknolojiler artık günün veya gecenin herhangi bir saatinde devreye girebiliyor ve bir temas noktası sağlayabiliyor. AXA Partners'ta, kazadan sonraki ilk temasın her zaman insani olması gerektiğine inanıyoruz ancak takip süreçleri sanal bir acente tarafından da ele alınabilir. İkâme araç organize etmek ve müşterinin bu konuda sahip olduğu tüm soruları yanıtlamak, taksi organizasyonu yapmak gibi konular yapay zekaya bırakılabilir.
Teknoloji, artık yardıma ihtiyacı olan sürücülere aradıkları hızlı yanıtı sağlarken, aynı zamanda tam bir anlayış ve empatiyi garanti ediyor. Bu kapsamlı hizmet, yol kenarında bir kaza durumunda müşterilerin stresini azaltmak için ortaya çıktı.

Veri, biyometri, yapay zeka sürücü deneyimini kökten değiştirmenin eşiğinde
Yol yardımındaki sohnet ve ses robotlarının ötesindeki en son yenilikler nihai müşterinin tüm deneyimini değiştirebilecek çeşitli teknolojilerden faydalanıyor. Örneğin, akıllı telefonlarda olduğu gibi biyometri (ses, yüz...) yoluyla otomatik müşteri tanıma gibi yenilikler daha fazla emniyet ve güvenlik sağlarken, çağrı merkezi verimliliğini artırarak daha sorunsuz bir deneyim sunuyor. Bir araba arızası veya kaza durumunda, yapay zeka destekli görüntü tanıma sayesinde onarım maliyetlerinin doğru bir şekilde tahmin edilmesi de artık mümkün. Bu, otomobil satıcıları ve tamircileri arasındaki bilgi uyuşmazlığı nedeniyle ortam bulabilen dolandırıcılık risklerini azaltmaya ve onarım doğrulama sürecini hızlandırmaya da olanak tanıyor.
Gelişmiş konuşma analitiği teknolojilerinin bir parçası olan yapay zeka, her yazılı ve sözlü iletişimin analizinin otomatik yapılmasına olanak da sağlıyor. Gelişen müşteri beklentilerini daha iyi anlamak için kayda değer büyüklükteki verilerden önemli bilgiler elde edilebiliyor. Sigorta ürünleri ve yardım süreçleri, bunlara göre başarılı bir müşteri deneyimi sağlayacak şekilde sürekli olarak uyarlanıyor. Duygu tanıma ile çağrı sırasında müşteri duygularını tanımlayarak ve kategorize ederek hizmet bir adım daha ileri götürülebiliyor. Bu teknolojiler bir arada kullanılarak, acentalardaki asistans görevlileri gerçek zamanlı olarak yapay zekanın sağladığı veriler sayesinde sürekli olarak pozitif yönde gelişme gösterip, müşterilere göre hizmetleri uyarlayabiliyor ve onlara daha iyi hizmet sunabiliyor.
Daha akıllı ve güvenli yollar ile gelecek öngörüsü
Yapay zeka destekli sanal görevliler, daha geniş yol yardımı devriminin sadece başlangıcı. Şehirlerde, ana yollarda ve otoyollarda yavaş yavaş yer bulmaya başlayan akıllı ulaşım teknolojileri sayesinde, bireyler yakında küresel çapta bağlantılı bir sürüş deneyimine sahip olabilecekler. Kablosuz iletişim, algılama teknolojileri ve her yerde bulunan araba verileriyle birleştiğinde çığır açan niteliğe sahipler. Örneğin, yol altyapıları aracılığıyla gerçek zamanlı veri toplama, kaza yönetimini büyük ölçüde sadeleştirken, aynı zamanda daha iyi trafik ve seyahat sürelerine olanak tanıyan önemli bilgiler sağlar. Canlı veriler sayesinde, büyük şehirlerdeki kazalar %40 ila %80 oranda azalacak.
Otomobiller, yol altyapıları ve servis sağlayıcılar arasındaki bu sürekli iletişim, yakında ortak sürüş deneyimimizin bir parçası haline gelecek. Akıllı şehirler ve otonom otomobiller yol yardımı hizmetlerinin gelişmesine katkıda bulunacak. Yolda seyahat, araçlar, servis sağlayıcılar ve altyapılar arasında sürekli iletişim ile kapsamlı bir hal alacak. Konum belirleme sayesinde, herhangi bir aracın yeri kolayca bulunacak ve çekme bekleme süreleri minimuma indirilecek.
Bu, otomotiv, sigorta ve BT alanlarındaki çeşitli aktörlerin yanı sıra kamu yol güvenliği kuruluşları için de ilginç fırsatlar yaratacak. Next Move Strategy Consulting'e göre, küresel otomotiv istihbarat pazarının önümüzdeki on yıl içinde büyümesi bekleniyor. Pazarın 2019 yılında yaklaşık 2,5 milyar ABD doları büyüklüğündeyken, 2030 yılında yaklaşık 74,5 milyar ABD doları büyüklüğüne ulaşması bekleniyor.